ODTÜ Mezun Kartı

GENEL BİLGİLER

Orta Doğu Teknik Üniversitesinin mezunlarına sağladığı “ODTÜ Mezun Kartı” ile mezunlarımız çeşitli avantajlardan yararlanabilecektir. Bu kart ile;

  1. Üniversitemiz kampüslerine giriş-çıkış işlemlerinde kolaylık elde edebilecek(Araç giriş işlemleri için https://ihm.metu.edu.tr/ sayfasını ziyaret edebilirsiniz.)
  2. Üniversitemizin Kütüphane, Kafeterya ve Spor Tesisleri’ni belirlenmiş şartlar çerçevesinde kullanabilecek,
  3. Anlaşmalı firmalardan indirim elde edebilecekler,
  4. @alumni.metu.edu.tr uzantılı e-posta adresi alabileceklerdir.

ODTÜ Mezun Kart başvurusu için önce Mezun Bilgi Sistemi‘ne giriş yapılması gerekmektedir. Sisteme giriş yapıp gerekli alanlar doldurulduktan sonra ODTÜ Mezun Kartı başvurunuzu yapabilirsiniz. Başvurunuz ile ilgili en kısa zamanda size e-posta ile bilgilendirme yapılacaktır.

ODTÜ Mezun Kartı ücreti 4 sene için 100 TL olup, başvurusu onaylanan mezunlarımıza ödeme ile ilgili bilgiler de e-posta ile iletilecektir.

ODTÜ MEZUN KARTI BAŞVURUSU NASIL YAPILIR? 

Mezunlar, kart başvurusunu Mezun Bilgi Sistemi’ne giriş yaptıktan sonra formu doldurup, kart başvurusu yapabilirler. Kart başvurusu onaylanan mezunlar kendilerine iletilen bilgilendirme e-postasındaki adımları takip ederek başvurularını tamamlayabilirler.

FOTOĞRAFIN SİSTEME YÜKLENMESİ

Fotoğrafın sisteme yüklenmesine ilişkin bilgiler, sistemin içinde yer almaktadır. Yükleme yapılırken fotoğrafın sistemde gösterilen çerçeveyi tam ortalayacak şekilde ve boyutta yerleştirilmesi gerekir. Açıklamalara uygun olmayan formatta yüklenen fotoğraflar nedeniyle ODTÜ Mezun Kartı başvurusu reddedilebilir.

ODTÜ MEZUN KARTININ HAZIRLANMA SÜRECİ

ODTÜ Mezun Kartı başvurusu ODTÜ Mezunlar Ofisi tarafından kontrol edilir ve uygun olan başvurular için sistemden onay verilir. Başvurusu uygun olmayan (başvuru sahibinin ODTÜ mezunu olmaması, fotoğrafın belirtilen formatlara uygun olmaması, ödeme dekontunun bulunmaması veya hatalı dekont bulunması vb. durumlar nedeniyle) mezunların kart başvuruları ret olarak sonuçlanır. Mezunlar başvuru sürecini, başvurularının onaylanıp onaylanmadığını, kartlarının hazırlanıp hazırlanmadığını başvuru yaptıkları Mezun Bilgi Sistemi üzerinden takip edebilir.

ODTÜ MEZUN KARTININ TESLİM EDİLMESİ

Hazırlanan ODTÜ Mezun Kartı’nız başvurunuz onaylandıktan ve kart ücreti ödemesi yapıldıktan sonra belirteceğiniz adrese 21 iş günü içinde kargo ile gönderilecektir.

ODTÜ MEZUN KARTI’NIN KAYBOLMASI

ODTÜ Mezun Kartı’nın kaybedilmesi veya çalınması durumunda yapılan resmi işlemlerin belgelerinin (karakol tutanağı, gazete ilanı) saklanması Mezunlar Ofisi tarafından önerilmektedir.

Mezun kartları akıllı kart özelliğinde olduğundan ve aynı zamanda elektronik cüzdan özelliği de taşıdığı ve kart üzerinde para yüklü olabileceği için, kart kaybolduğunda bir başkası tarafından kullanımının engellenebilmesi açısından, kart sahibi tarafından  [email protected] e-posta adresi üzerinden iptalin talep edilmesi gerekmektedir. Kartın kaybolması , çalınması gibi durumlarda ortaya çıkacak tüm maddi kayıplarda sorumluluk kartın sahibi mezuna aittir.

 ODTÜ ve ODTÜ Mezunlar Ofisinin bu durumda hiçbir sorumluluğu bulunmamaktadır. Yeni kart talebi için ODTÜ Mezunlar Ofisi ile iletişime geçilerek yeniden kart başvurusu yapılabilir.

ODTÜ MEZUN KARTIN KULLANIMA KAPATILMASI

Kural dışı kullanımı tespit edilen ODTÜ Mezun Kartı, Mezunlar Ofisi tarafından kullanıma kapatılacaktır.

ODTÜ MEZUN KARTI İLE İLGİLİ DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER

  • Kartı cüzdan dışında ve özellikle pantolon arka cebinde taşınmamalıdır.
  • Su, yağ, kimyevi madde vb. ile temas ettirilmemelidir.
  • Karta zımba ve benzeri delik açılmamalıdır.
  • Kart bükülmemelidir, buz kazımak vb. işler için kullanılmamalıdır.
  • Kart kesici ve delici aletlerle çizilmemelidir.
  • Kart sıcak ortamlarla temas ettirilmemelidir.
  • Kart özellikle güneş altında uzun süre bırakılmamalıdır.
  • Elektronik cüzdan özelliği taşıdığından rehin olarak bırakılmamalıdır.
  • Mezun kartı kişiye özel olup başkalarına verilmemelidir.

GENERAL INFORMATION

The “METU Alumni Card” provided by the Middle East Technical University to its graduates offers METU alumni certain benefits and privileges. With this card, they will be able to

1. Have physical access to our university campuses,

2. Make use of the University Library, Cafeteria and Sports Facilites under certain conditions,

3. Receive discounts from several companies that have agreements with the University.

4. Receive an e-mail account by @alumni.metu.edu.tr.

To apply for a METU Alumni Card, you first need to access the Alumni Information System   (…………link). After entering the system and filling the spaces required in the application form, you can finalize your application for the METU Alumni Card. You will be notified about the status of your application via e-mail as soon as possible.

The METU Alumni Card costs 100 TL and is valid for four years, and the payment details will also be e-mailed to those alumni whose applications have been approved.

HOW TO APPLY FOR A METU ALUMNI CARD 

Alumni can complete their card applications by following the instructions in the information e-mail they have received upon submitting their applications in the Alumni Information System.

UPLOADING YOUR PHOTO

Once you log into the system, you will see information on how to upload your photo. When uploading your photo, please check the size and position, making sure to center it in the frame shown in the system and use the correct format. Applications with non-compliant photos may be rejected.

ALUMNI CARD REQUEST APPROVAL PROCESS

METU Alumni Card applications are processed by the METU Alumni Office, and applications that conform with the requirements are approved by the system. Applications that fail to fulfill the conditions (e.g. due to the applicant not being a METU graduate, the photo not meeting the format requirements, failure to provide the payment slip or providing a faulty slip, etc.) are rejected as a result. Alumni can track the application process, including whether their applications have been approved and whether their approved cards have been processed using the same Alumni Information System used for the initial application.

DELIVERY OF THE METU ALUMNI CARD

Your METU Alumni Card will be shipped to your designated address by cargo within 21 business days following the approval of your application and receipt of your card fee payment.

LOSS OF METU ALUMNI CARD

In cases of missing or stolen METU Alumni Cards, the METU Alumni Office advises that you keep all the documents pertaining to the official procedures (e.g. police report, newspaper advertisement, etc.) about the incident.

As alumni cards are designed as smart cards that can function as electronic wallets with money deposited in them, the card owner must request a card cancellation at [email protected] to prevent unauthorized use if it is missing or stolen. The card owner is fully responsible for all material losses due to incidents like card loss or theft. METU and the METU Alumni Office have no responsibility in such circumstances. A new card can be requested by contacting the METU Alumni Office and submitting a new application.

SUSPENSION OF A METU ALUMNI CARD

The use of any METU Alumni Card found to violate the rules and regulations will result in the Alumni Card being suspended by the Alumni Office.

IMPORTANT POINTS

  • The card should not be carried outside the wallet, especially in the back pocket of trousers, etc.
  • It should not make contact with water, oil, chemicals, etc.
  • It should not be pierced with instruments like a stapler, etc.
  • It should not be bent or used for purposes like shaving ice.
  • It should not be scratched using anything sharp.
  • It should not be in contact with heat.
  • It should not be left under the sun for long periods.
  • It should not be pawned, due to its capability for being used as an electronic wallet.
  • The Alumni Card is for private use only and should not be lent to other persons.