GENEL
BİLGİLER
Orta Doğu Teknik Üniversitesinin mezunlarına sağladığı “ODTÜ
Mezun Kartı” ile mezunlarımız çeşitli avantajlardan yararlanabilecektir.
Bu kart ile;
- Üniversitemiz kampüslerine giriş-çıkış işlemlerinde kolaylık elde edebilecek(Araç giriş işlemleri için https://ihm.metu.edu.tr/ sayfasını ziyaret edebilirsiniz.)
- Üniversitemizin Kütüphane, Kafeterya ve Spor Tesisleri’ni belirlenmiş şartlar çerçevesinde kullanabilecek,
- Anlaşmalı firmalardan indirim elde edebilecekler,
- @alumni.metu.edu.tr uzantılı e-posta adresi alabileceklerdir.
ODTÜ Mezun Kart başvurusu için önce Mezun Bilgi Sistemi‘ne giriş yapılması gerekmektedir. Sisteme giriş yapıp gerekli alanlar doldurulduktan sonra ODTÜ Mezun Kartı başvurunuzu yapabilirsiniz. Başvurunuz ile ilgili en kısa zamanda size e-posta ile bilgilendirme yapılacaktır.
ODTÜ Mezun Kartı ücreti 4 sene için 100 TL olup, başvurusu onaylanan mezunlarımıza ödeme ile ilgili bilgiler de e-posta ile iletilecektir.
ODTÜ MEZUN
KARTI BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?
Mezunlar, kart başvurusunu Mezun
Bilgi Sistemi’ne giriş yaptıktan sonra formu doldurup, kart başvurusu
yapabilirler. Kart başvurusu onaylanan mezunlar kendilerine iletilen
bilgilendirme e-postasındaki adımları takip ederek başvurularını tamamlayabilirler.
FOTOĞRAFIN SİSTEME
YÜKLENMESİ
Fotoğrafın sisteme yüklenmesine ilişkin bilgiler, sistemin içinde yer
almaktadır. Yükleme yapılırken fotoğrafın sistemde gösterilen çerçeveyi tam
ortalayacak şekilde ve boyutta yerleştirilmesi gerekir. Açıklamalara uygun
olmayan formatta yüklenen fotoğraflar nedeniyle ODTÜ Mezun Kartı başvurusu
reddedilebilir.
ODTÜ MEZUN KARTININ
HAZIRLANMA SÜRECİ
ODTÜ Mezun Kartı başvurusu ODTÜ Mezunlar Ofisi tarafından kontrol edilir ve
uygun olan başvurular için sistemden onay verilir. Başvurusu uygun olmayan (başvuru
sahibinin ODTÜ mezunu olmaması, fotoğrafın belirtilen formatlara uygun
olmaması, ödeme dekontunun bulunmaması veya hatalı dekont bulunması vb.
durumlar nedeniyle) mezunların kart başvuruları ret olarak sonuçlanır. Mezunlar
başvuru sürecini, başvurularının onaylanıp onaylanmadığını, kartlarının
hazırlanıp hazırlanmadığını başvuru yaptıkları Mezun Bilgi Sistemi üzerinden
takip edebilir.
ODTÜ MEZUN KARTININ
TESLİM EDİLMESİ
Hazırlanan ODTÜ Mezun Kartı’nız başvurunuz onaylandıktan ve kart ücreti ödemesi yapıldıktan sonra belirteceğiniz adrese 21 iş günü içinde kargo ile gönderilecektir.
ODTÜ MEZUN
KARTI’NIN KAYBOLMASI
ODTÜ Mezun Kartı’nın kaybedilmesi veya çalınması durumunda yapılan
resmi işlemlerin belgelerinin (karakol tutanağı, gazete ilanı) saklanması
Mezunlar Ofisi tarafından önerilmektedir.
Mezun kartları akıllı kart özelliğinde olduğundan ve aynı zamanda
elektronik cüzdan özelliği de taşıdığı ve kart üzerinde para yüklü olabileceği
için, kart kaybolduğunda bir başkası tarafından kullanımının engellenebilmesi
açısından, kart sahibi tarafından [email protected] e-posta adresi üzerinden iptalin talep edilmesi gerekmektedir.
Kartın kaybolması , çalınması gibi durumlarda ortaya çıkacak tüm maddi
kayıplarda sorumluluk kartın sahibi mezuna aittir.
ODTÜ ve ODTÜ Mezunlar
Ofisinin bu durumda hiçbir sorumluluğu bulunmamaktadır. Yeni kart talebi için
ODTÜ Mezunlar Ofisi ile iletişime geçilerek yeniden kart başvurusu yapılabilir.
ODTÜ MEZUN KARTIN KULLANIMA KAPATILMASI
Kural dışı kullanımı tespit edilen ODTÜ Mezun Kartı,
Mezunlar Ofisi tarafından kullanıma kapatılacaktır.
ODTÜ
MEZUN KARTI İLE İLGİLİ DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
- Kartı cüzdan dışında ve özellikle pantolon arka cebinde taşınmamalıdır.
- Su, yağ, kimyevi madde vb. ile temas ettirilmemelidir.
- Karta zımba ve benzeri delik açılmamalıdır.
- Kart bükülmemelidir, buz kazımak vb. işler için kullanılmamalıdır.
- Kart kesici ve delici aletlerle çizilmemelidir.
- Kart sıcak ortamlarla temas ettirilmemelidir.
- Kart özellikle güneş altında uzun süre bırakılmamalıdır.
- Elektronik cüzdan özelliği taşıdığından rehin olarak bırakılmamalıdır.
- Mezun kartı kişiye özel olup başkalarına verilmemelidir.
GENERAL INFORMATION
The “METU Alumni Card” provided by the
Middle East Technical University to its graduates offers METU alumni certain
benefits and privileges. With this card, they will be able to
1. Have physical access to our university
campuses,
2. Make use of the University Library,
Cafeteria and Sports Facilites under certain conditions,
3. Receive discounts from several
companies that have agreements with the University.
4. Receive an e-mail account by
@alumni.metu.edu.tr.
To apply for a METU Alumni Card, you first need to access the Alumni
Information System (…………link). After entering the system and filling the
spaces required in the application form, you can finalize your application for
the METU Alumni Card. You will be notified about the status of your application
via e-mail as soon as possible.
The METU Alumni Card costs 100 TL and is
valid for four years, and the payment details will also be e-mailed to those
alumni whose applications have been approved.
HOW TO APPLY FOR A METU ALUMNI CARD
Alumni can
complete their card applications by following the instructions in the
information e-mail they have received upon submitting their applications in the
Alumni Information System.
UPLOADING YOUR PHOTO
Once you log into the system, you will see information
on how to upload your photo. When uploading your photo, please check the size
and position, making sure to center it in the frame shown in the system and use
the correct format. Applications with non-compliant photos may be rejected.
ALUMNI CARD REQUEST APPROVAL PROCESS
METU Alumni Card applications are processed by the
METU Alumni Office, and applications that conform with the requirements are
approved by the system. Applications that fail to fulfill the conditions (e.g.
due to the applicant not being a METU graduate, the photo not meeting the
format requirements, failure to provide the payment slip or providing a faulty
slip, etc.) are rejected as a result. Alumni can track the application process,
including whether their applications have been approved and whether their
approved cards have been processed using the same Alumni Information System
used for the initial application.
DELIVERY OF THE METU ALUMNI CARD
Your METU Alumni Card will be shipped to
your designated address by cargo within 21 business days following the approval
of your application and receipt of your card fee payment.
LOSS OF METU ALUMNI CARD
In cases of missing or stolen METU Alumni
Cards, the METU Alumni Office advises that you keep all the documents
pertaining to the official procedures (e.g. police report, newspaper
advertisement, etc.) about the incident.
As alumni cards are designed as smart
cards that can function as electronic wallets with money deposited in them, the
card owner must request a card cancellation at [email protected] to prevent unauthorized use if it is missing or
stolen. The card owner is fully responsible for all material losses due to incidents
like card loss or theft. METU and the METU Alumni Office have no responsibility
in such circumstances. A new card can be requested by contacting the METU
Alumni Office and submitting a new application.
SUSPENSION OF A METU ALUMNI CARD
The use of any METU Alumni Card found to violate the rules and
regulations will result in the Alumni Card being suspended by the Alumni Office.
IMPORTANT POINTS
- The card should not be
carried outside the wallet, especially in the back pocket of trousers, etc.
- It should not make contact
with water, oil, chemicals, etc.
- It should not be pierced
with instruments like a stapler, etc.
- It should not be bent or
used for purposes like shaving ice.
- It should not be scratched using
anything sharp.
- It should not be in contact
with heat.
- It should not be left under
the sun for long periods.
- It should not be pawned, due
to its capability for being used as an electronic wallet.
- The Alumni Card is for
private use only and should not be lent to other persons.